· Dra ut kyl , frys, ugn, badkar, tvättmaskin/torktumlare och eventuell duschkabinVi rengör bakom följande vitvaror och annan tyngre hemvara om den är utdragen av kunden själv.
· Avfrosta kyl och frys innanVi gör rent kyl & frys invändigt och utvändigt om kunden låter frys och kyl avfrostas först.
· Möjligheter till parkeringMeddela om parkering finns tillgängligt i närheten, då debitering på priset kan tillkomma.
· Extra smutsigtOm det är extra smutsigt i bostaden får ni gärna meddela oss om det innan, då det kan tillkomma extra debitering.
· ElektronikVåra lokalvårdare utför endast städning och är väl medvetna om att alla uttag och elektronik ej ska ha vatten/fukt på sig. Våralokalvårdare är också medvetna om att inte pilla på någon elektronik. Detsamma gäller kring spis, mikro, kyl/frys, eluttag, fläkt, ventiler och respektive maskiner
· SkadorSkicka bild till oss innan städning utförs om det finns skador i bostaden sedan innan.
· Vi erbjuder städgarantiVi har en städgaranti på 14 dagar, som då ger er som kund tryggheten att hinna få städningen åtgärdad ifall det behövs en extra omgång. Vi åtgärdar städningen inom 5 arbetsdagar. Bostaden får ej vara möblerad när vi kommer ut för att åtgärda. Om ni själva redan har åtgärdat det som vi missat så kommer vi inte att göra några avdrag på priset. Om hyresvärden tar extra debitering för att åtgärda städningen själva eller för att göra en till besiktning kommer vi inte täcka den kostnaden. Vi kan inte erbjuda någon annan form av kompensation eller nedsänkt pris.
· AvbokningAvbokning kan ske som senast 7 dagar innan den bokade tiden annars tillkommer en debitering på halva priset som avtalats.(Minsta pris debitering vid plötslig avbokning är 1000 kr).
· Betalning/FakturaFör att täcka kostnaden av personal och körning har vi ett minsta pris på 1900kr efter RUT-avdrag. Standard betalningsmetod är via Swish-appen, när vi är i bostaden, före utfört arbete. Så ni betalarsamma dag som vi städar. Om ni ej har möjlighet att betal genom swish kan vi skicka faktura, vid överenskommelse. Betalning av faktura sker före utfört arbete om inget annat har sagts. Dvs, pengar ska vara på vårt konto före vi börjar städa. Det är för att vi har haft mycket problem med kunder som inte betalar i tid. Om ni mot förmodan inte fått eller hittar fakturan hör gärna av er till kontoret!
· Fler än 1 kök eller 2 badrumDet ingår endast städning av max 1 kök och 2 badrum/toaletter i ordinarie pris, så om ni har fler måste ni meddela det till kontoret
· Extra tilläggOm ni vill lägga till några extra tjänster måste ni meddela oss senast 24 timmar innan städningen. Lista med exempel på extra tjänster: Inglasat uterum/balkong, Garage, Förråd, Avfrostning av frys, Våttorkning av väggar/tak, Vattenlås, Braskamin, Ugnsplåtar, Tvättmaskin/torktumlare, Fönsterkarmar utvändigt/mellan, Fönsterputs mellansida/mellan glasen vid flersidiga fönster, Borttagning av klistermärke eller Nikotinmissfärgningar
· Kontaktuppgifter Mejl: info@ldkclean.se Växel: 0413-40 40 42 Mobil (för sms): 076-041 40 42 / 076-884 43 78